Фото

Фото

суботу, 21 лютого 2015 р.

Державний стандарт і думки дітей


       


  Напередодні Дня учителя 2014 року  була вражена творами учнів на тему: "Якими  мають бути школа і вчитель у ХХІ столітті?" Виявляється: діти розуміють Державний стандарт освіти краще, ніж дорослі. Саме їхні слова спонукали до реформування власної педагогічної діяльності. Запрошую вчителів, батьків  і учнів до творчої співпраці з метою демократизації навчально-виховного процесу. 

         Пропоную порівняти: 


"Цей Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, що реалізовані в освітніх галузях і відображені в результативних складових змісту базової і повної загальної середньої освіти" (Державний  стандарт  базової і повної загальної середньої освіти). 

"Якщо бути відвертим, система освіти застаріла, їй потрібне нове дихання. Ви коли-небудь замислювались, скільки з того, що Ви вчили в школі, будете пам’ятати через 20, 30, 40 років? Ні? Мені зараз 13, але я не пам’ятаю, що  було зі мною в 4 роки. Але "звичайно" я буду знати все, що вчив у школі, коли виросту. Отже, вчитися треба, але й треба змінювати систему освіти. Я б, наприклад, проміняв би знання синусів і косинусів на уроки психології, заняття, що допоможуть зрозуміти людські вчинки. Нас вчать різним наукам, але не пояснюють, як вижити в цьому світі. Школа повинна давати те, що потрібно в житті. Як, наприклад, зрозуміти, що молоко свіже? Навчіть мене!" (Олександр, учень 8 класу)

"На мою думку, оцінка в школі - це здебільшого не необхідність, а кліше навчального процесу. Найчастіше її неупередженість така ж мінімальна, як шанси акули вижити в прісній воді. Тому значення оцінки звелось нанівець" (Діана, учениця 11 класу).

Що Ви думаєте з цього приводу? Чекаю коментарів.