Моє педагогічне кредо «навчаючи – вчусь», і це не просто
слова. Працюючи в школі, я паралельно здобула другу вищу освіту, склала для
цього ЗНО з навчального предмета, який викладаю сама. Разом із першим випуском
пройшла це непросте випробування, що дало безцінний досвід. Вважаю, що так
вчинити має кожен педагог, аби зрозуміти на практиці, до чого слід готувати своїх учнів.
Окрім того, сівши
вдруге за студентську лаву, інакше побачила професію вчителя і проблеми
учня-студента, переглянула наріжні принципи педагогіки: науковості й
доступності. Усвідомила, що секрет
геніальності криється в простоті. Недаремно американські психологи радять
педагогам через 6-7 років змінювати фах, мені здається, що краще здобути ще
одну професію, щоб переконатися: учитель ти чи ні.
Я переконалася.
А ще зрозуміла, що школа не в змозі навчити всьому: вона призначена виконати
наріжне завдання – навчити вчитися, сформувати конкурентоспроможну самостійно
мислячу компетентну особистість,
спроможну швидко реагувати на зміни в суспільному житті, приймати самостійні
критичні рішення, нести відповідальність
за них, здатну до безперервної самоосвіти і саморозвитку. Досягнути цього, на мою думку, можна шляхом
паритету в навчанні між учнем та вчителем.
Паритетність як соціальна модель набуває вагомої ролі
сьогодні у всьому світі, але упровадження її в царину освіти не просте,
оскільки ця галузь була і залишається однією з найбільш інертних та консервативних.
Проблемою, над якою
працюю, є метод творчих проектів. Саме він дозволяє уникнути імперативних
прийомів і методів навчання,
авторитарності стилю вчителя, репродуктивної діяльності учнів, а натомість
дозволяє розвивати самостійність, креативність, а найголовніше – можливість
побачити кінцевий результат власної діяльності. Це дає змогу формувати
компетентність як спроможність особистості застосовувати засвоєні знання й
набуті уміння в нестандартних ситуаціях, готовність і уміння діяти, здатність
до саморозвитку. Разом з учням створили
проект підручника в малюнках для 5 класу, власноруч записану аудіохрестоматію, збірник цікавих диктантів, збірку чарівних
новорічних казок.
Моє педагогічне кредо «навчаючи – вчусь», і це не просто
слова. Працюючи в школі, я паралельно здобула другу вищу освіту, склала для
цього ЗНО з навчального предмета, який викладаю сама. Разом із першим випуском
пройшла це непросте випробування, що дало безцінний досвід. Вважаю, що так
вчинити має кожен педагог, аби зрозуміти на практиці, до чого слід готувати своїх учнів.
Окрім того, сівши
вдруге за студентську лаву, інакше побачила професію вчителя і проблеми
учня-студента, переглянула наріжні принципи педагогіки: науковості й
доступності. Усвідомила, що секрет
геніальності криється в простоті. Недаремно американські психологи радять
педагогам через 6-7 років змінювати фах, мені здається, що краще здобути ще
одну професію, щоб переконатися: учитель ти чи ні.
Я переконалася.
А ще зрозуміла, що школа не в змозі навчити всьому: вона призначена виконати
наріжне завдання – навчити вчитися, сформувати конкурентоспроможну самостійно
мислячу компетентну особистість,
спроможну швидко реагувати на зміни в суспільному житті, приймати самостійні
критичні рішення, нести відповідальність
за них, здатну до безперервної самоосвіти і саморозвитку. Досягнути цього, на мою думку, можна шляхом
паритету в навчанні між учнем та вчителем.
Паритетність як соціальна модель набуває вагомої ролі
сьогодні у всьому світі, але упровадження її в царину освіти не просте,
оскільки ця галузь була і залишається однією з найбільш інертних та консервативних.
Проблемою, над якою
працюю, є метод творчих проектів. Саме він дозволяє уникнути імперативних
прийомів і методів навчання,
авторитарності стилю вчителя, репродуктивної діяльності учнів, а натомість
дозволяє розвивати самостійність, креативність, а найголовніше – можливість
побачити кінцевий результат власної діяльності. Це дає змогу формувати
компетентність як спроможність особистості застосовувати засвоєні знання й
набуті уміння в нестандартних ситуаціях, готовність і уміння діяти, здатність
до саморозвитку. Разом з учням створили
проект підручника в малюнках для 5 класу, власноруч записану аудіохрестоматію, збірник цікавих диктантів, збірку чарівних
новорічних казок.
Оксано Володимирівно, Ваша робота є чудовим прикладом для багатьох педагогів. Дуже цікаві та різносторонні матеріали. Успіхів Вам у подальших професійних звершеннях!
ВідповістиВидалитиСпасибі за щирі слова. І Вам успіхів, миру і злагоди.
ВидалитиДякую, Оксано Володимирівно! Ви найкращий учитель із тих, з ким доводилося спілкуватися останнім часом.
ВидалитиДякую. Приємних співрозмовників Вам.
ВидалитиПрийміть щирі привітання з перемогою в обласному конкурсі "Учитель року".
ВидалитиСпасибі за підтримку. Тепер на мене покладена ще більша відповідальність.
ВидалитиПриємно, коли вчитель - це особистість.
ВідповістиВидалитиСпасибі за щирі слова.
ВидалитиПеречитав Ваше бачення освіти і себе в освіті. Приємно що такі як Ви є.
ВідповістиВидалитиДуже вдячна. Так важливо, коли озираєшся, чи не помилився, а там... підтримка.
Видалити