Фото

Фото

пʼятницю, 8 травня 2015 р.

Наша сила в нашій пам'яті! Пам'ятаємо!



Сьогодні в Україні та світі відзначають День пам'яті та примирення!

 О 23:01 відбудеться Перша хвилина тиші – саме в той час, коли у Європі після капітуляції нацистської Німеччини врешті запанував мир.
Наша сила в нашій пам'яті! Пам'ятаємо!
У нашій школі відбулися виховні години, присвячені Другій світовій війні. Мої учні принесли  сімейні  фото дідів-прадідів, бабусь-прабабусь, які воювали. Щирі спогади викликали сльози на дитячих очах. Немає родини, байдужої  до подій 1945 року. У другій частині заходу учні написали листи ветеранам-фронтовикам. Ми ніколи не забудемо їх, героїв, заради миру на Землі ПАМ"ЯТАЄМО!

Компроміс щодо результатів ЗНО 2015

Нарешті довгоочікувані результати!

8 травня відбулися засідання фахової предметної комісії з української мови та апеляційної комісії Українського центру оцінювання якості освіти, на яких розглядалося питання про завдання №29-33 тесту з української мови і літератури.

ЗНОву рідна мова, або батл на науковому рівні


Сьогодні, 8 травня, у День примирення, має бути оголошений вердикт щодо проблемних питань ЗНО з української мови. Такий резонанс тестування викликало вперше. Але ж дискусія - це шлях уперед, чи не так? Наводжу обговорення деяких питань науковцями-філологами - висновки робіть самі, а я  дозволю собі залишити ремарки вчителя-практика, не претендуючи при цьому на істинність  тверджень. 

середу, 6 травня 2015 р.

Вітання для 8-А) Маєте можливість заробити додаткову оцінку


Не кажіть, що не чули! 
 Звісно, Ви знаєте, що реклама рухає сучасним  життям. Підлітки і сьогодення - синоніми. Чи не так? Отже, рекламувати доведеться диво-таблетки від нещасливого кохання, про які ми говорили на уроці української літератури. Оформлюємо роботу на аркуші формату А4, креативність не обмежується, а підтримується. Зверніть увагу на обов"язкові елементи: показання для вживання, особливості застосування, побічні ефекти, ціна. Можете використовувати ілюстрації як власні, так і з мережі Інтернет.

Експрес-аналіз ЗНО з української мови та літератури, або педагогічне ноу-хау "відповіді правильні й близькі до правильних"


Отже, нарешті оприлюднили результати експрес-аналізу тесту. Виявилося, що супергероями ЗНО-2015 є випускники, які обрали поглиблений рівень складності. Юні філологи зрозуміли текст краще авторки. Буває ж таке. Пишаюся такими дітьми. Я ось і мої діти не зрозуміли. Що ж. Але більшість учнів, що складала базовий рівень, показала "незадовільний рівень психометричних показників " у виконанні 3 тестових завдань до тексту Г.Пагутяк. Зізнаюся, що і я належу  до цієї більшості. Для тих, хто не зрозумів, пропоную пояснення поняття "психометрія". 

"Психометрі́я — це розділ психології, що вивчає застосування математичних методів, тестів у психологічних дослідженнях.
Психометрія — це науковий напрям теоретичних і практичних досліджень вимірювання та оцінювання якісних характеристик людини методом тестування.
Тестове завдання — завдання певного типу, що стосується важливого і конкретного знання. Тест- це сукупність тестових завдань, які дібрані за певними правилами для вимірювання тієї чи іншої властивості.
Для виявлення певних характеристик досліджуваної особи (об'єкта) використовують спеціальну програму, яка включає контрольні питання, запитальники й оцінні бали. Розробкою критеріїв оцінки особистих якостей кандидата, що найбільш підходить для виконання певного роду діяльності, займається галузь науки, яка називається психометрією" .
І що ж тепер? Ураховуючи результати експрес-аналізу, прийняли нове  рішення доручити предметній фаховій комісії з української мови розглянути питання щодо завдань, які мають незадовільні психометричні характеристики, зокрема про доцільність урахування результатів виконання цих завдань для державної підсумкової атестації з української мови та можливість вважати відповіді, що їх дали учасники зовнішнього оцінювання, виконуючи такі завдання, близькими до правильних. Отже, буде ще одна комісія. Скоро будемо знати супергероїв ЗНО - 2015. 
P.S. Мені подобається формулювання "близькими до правильних". Згадався улюблений мультик дитинства й афоризм "Паціент скоріше живий, ніж мертвий". Невже не пролунає рішення про допущені помилки? Чому ми так боїмося визнати, що помиляємося? Чому не вміємо просити вибачення? Але це лірика. Нижче результати психометрії. Читайте, більше знатимете...

вівторок, 5 травня 2015 р.

Читати всім, а виконувати доведеться 8-А

Весна... Про що ще говорити на уроці української літератури, як не про любов? І тема та, що треба, -  химерна проза В.Дрозда на прикладі повісті "Ирій". Отже, цитата для міркування на завтрашньому уроці (на 7 уроці найбільш романтична атмосфера панує якраз).Коротко для тих, хто не в курсі. Сільський хлопець Михайло приїздить для продовження навчання в місто Ирій. У школі зустрічає дівчину, яку бачив на перекидному календарі. Логічно, що відбувається маленьке диво - кохання. Відповідь дівчини Клави Литвин заслуговує на звання однієї з найоригінальніших:
"Закоханість, за моїм спостереженням, - це аритмічність нервової системи, безсумнівно, тут надибуємо моменти резонансу, своєрідної детонації, процес хворобливий і мало досліджений, я займусь ним після третього курсу медичного інституту, думаю, це буде також темою моєї майбутньої кандидатської дисертації. Незабаром цей паталогічний спазм нервових центрів так само легко зніматиме звичайнісінька таблетка, як, припустимо, тепер анальгін знімає невралгічний біль".

Педагог не шаблон, або чому б не Лексус

Типова вчителька. Працює, старається, має успіхи , користується авторитетом у дітей)

Сьогодні стала ще більш сучасною: зареєструвалася на Фейсбук. Зайшла на сторінку педагога, роботу якого поважаю,  - Авраменка О.М. Освітяни ж мають право на особисте життя? Так ось Олександр Миколайович поділився зі знайомими радістю, викликаною придбанням авто преміум-класу - Лексусом. Скільки ж "дружніх" коментарів послідувало. Виявляється, що український педагог має бути стражденним, нещасним, замученим і їздити в кращому разі на велосипеді (звісно ж, вітчизняного виробника). Це як твори ХІХ ст. - обійняти й плакати (Галя, Маруся, знову Галя, сердешна Оксана тощо).

Результати ЗНО з української мови оголосять 12 травня, а рішення про доцільність повторного встановлення відповідей на завдання тесту ухвалять до 7 травня

Український центр оцінювання якості освіти оголосить результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури 12 травня. Відповідна дата оголошення результатів тестування визначена Планом УЦОЯО з обробки матеріалів і визначення результатів ЗНО з української мови і літератури.

понеділок, 4 травня 2015 р.

Що таке "читацька компетентність", або роз"яснення щодо №29-33




До уваги абітурієнтів, які складали тест із української мови і літератури 24 квітня 2015 року
  Відповідно до вимог чинних нормативних документів 24 квітня відбулося засідання Комісії Українського центру оцінювання якості освіти з визначення правильних відповідей на завдання тесту з української мови і літератури. Після оголошення рішення Комісії до Українського центру оцінювання якості освіти надійшла велика кількість звернень про незгоду із затвердженими результатами відповідей на завдання №29,30,31,32,33. Зважаючи на це, надаємо таке роз’яснення. Комісія сформована з досвідчених та висококваліфікованих фахівців, які працюють у загальноосвітніх навчальних закладах, університетах, наукових і методичних установах

Про компетенцію, компетентність або просто підручник для 5 класу

Кожна людина припускається помилок, але життя дане нам для того, щоб помилятися і виправляти скоєне, написане, неправильне. Тільки ось біда, визнавати поразки, чи то навіть редагувати написане мало хто збирається. Як вчитель, я знаю, що наша свідомість фіксує правильний варіант, але існують й інші фактори, зокрема технічні, які впливають на якість результату. Але ж над підручником працює ціла команда висококваліфікованих фахівців, які мають підстрахувати один одного й виправити технічні неточності. Мої колеги спонукають своїх учнів редагувати рекламу, колекціонують покручі письмового мовлення дітей. Для мене учнівські тексти - то святе. Ціную в них кожне слово й думку. Таким (святим, логічним, точним, зрозумілим) має стати й підручник. Тим паче,  маємо новий Державний стандарт. Але... Як пояснити 5-класникам, чому так написали їм в підручнику? А як зрозуміти самій, що підручник "працює" уже другий рік, але помилки не виправили навіть в електронному варіанті. Знаєте, якось дивно й прикро це все...

неділю, 3 травня 2015 р.

"Триптих «Душа метелика» рекомендований для позакласного читання. Випускники,ви знали про це? Ви давно могли це прочитати, якби не ваші вчителі"




Вимушена зізнатися, що не виконала навчальну програму до 24 квітня  і мої випускники не читали триптих "Душа метелика". Але тому є логічне пояснення: ми повинні були вивчити курс української літератури на місяць раніше, тому на позакласне читання часу, на жаль, катастрофічно не вистачило. Тому вибачаюся перед Вами, 11-Б, і наводжу фрагмент тексту. Продовжуємо міркувати над ним.