Отже, нарешті оприлюднили результати експрес-аналізу тесту. Виявилося, що супергероями ЗНО-2015 є випускники, які обрали поглиблений рівень складності. Юні філологи зрозуміли текст краще авторки. Буває ж таке. Пишаюся такими дітьми. Я ось і мої діти не зрозуміли. Що ж. Але більшість учнів, що складала базовий рівень, показала "незадовільний рівень психометричних показників " у виконанні 3 тестових завдань до тексту Г.Пагутяк. Зізнаюся, що і я належу до цієї більшості. Для тих, хто не зрозумів, пропоную пояснення поняття "психометрія".
"Психометрі́я — це розділ психології, що вивчає застосування математичних методів, тестів у психологічних дослідженнях.
Психометрія — це науковий напрям теоретичних і практичних досліджень вимірювання та оцінювання якісних характеристик людини методом
тестування.
Тестове завдання — завдання певного типу, що стосується важливого і конкретного знання.
Тест- це сукупність тестових завдань, які дібрані за певними правилами для вимірювання тієї чи іншої властивості.
Для виявлення певних характеристик досліджуваної особи (об'єкта) використовують спеціальну програму, яка включає контрольні питання, запитальники й оцінні бали. Розробкою критеріїв оцінки особистих якостей кандидата, що найбільш підходить для виконання певного роду діяльності, займається галузь науки, яка називається психометрією" .
І що ж тепер? Ураховуючи результати експрес-аналізу, прийняли нове рішення доручити предметній фаховій комісії з української мови розглянути питання щодо завдань, які мають незадовільні психометричні характеристики, зокрема про доцільність урахування результатів виконання цих завдань для державної підсумкової атестації з української мови та можливість вважати відповіді, що їх дали учасники зовнішнього оцінювання, виконуючи такі завдання, близькими до правильних. Отже, буде ще одна комісія. Скоро будемо знати супергероїв ЗНО - 2015.
P.S. Мені подобається формулювання "близькими до правильних". Згадався улюблений мультик дитинства й афоризм "Паціент скоріше живий, ніж мертвий". Невже не пролунає рішення про допущені помилки? Чому ми так боїмося визнати, що помиляємося? Чому не вміємо просити вибачення? Але це лірика. Нижче результати психометрії. Читайте, більше знатимете...