Отже, нарешті оприлюднили результати експрес-аналізу тесту. Виявилося, що супергероями ЗНО-2015 є випускники, які обрали поглиблений рівень складності. Юні філологи зрозуміли текст краще авторки. Буває ж таке. Пишаюся такими дітьми. Я ось і мої діти не зрозуміли. Що ж. Але більшість учнів, що складала базовий рівень, показала "незадовільний рівень психометричних показників " у виконанні 3 тестових завдань до тексту Г.Пагутяк. Зізнаюся, що і я належу до цієї більшості. Для тих, хто не зрозумів, пропоную пояснення поняття "психометрія".
"Психометрі́я — це розділ психології, що вивчає застосування математичних методів, тестів у психологічних дослідженнях.
Психометрія — це науковий напрям теоретичних і практичних досліджень вимірювання та оцінювання якісних характеристик людини методом тестування.
Тестове завдання — завдання певного типу, що стосується важливого і конкретного знання. Тест- це сукупність тестових завдань, які дібрані за певними правилами для вимірювання тієї чи іншої властивості.
Для виявлення певних характеристик досліджуваної особи (об'єкта) використовують спеціальну програму, яка включає контрольні питання, запитальники й оцінні бали. Розробкою критеріїв оцінки особистих якостей кандидата, що найбільш підходить для виконання певного роду діяльності, займається галузь науки, яка називається психометрією" .
І що ж тепер? Ураховуючи результати експрес-аналізу, прийняли нове рішення доручити предметній фаховій комісії з української мови розглянути питання щодо завдань, які мають незадовільні психометричні характеристики, зокрема про доцільність урахування результатів виконання цих завдань для державної підсумкової атестації з української мови та можливість вважати відповіді, що їх дали учасники зовнішнього оцінювання, виконуючи такі завдання, близькими до правильних. Отже, буде ще одна комісія. Скоро будемо знати супергероїв ЗНО - 2015.
P.S. Мені подобається формулювання "близькими до правильних". Згадався улюблений мультик дитинства й афоризм "Паціент скоріше живий, ніж мертвий". Невже не пролунає рішення про допущені помилки? Чому ми так боїмося визнати, що помиляємося? Чому не вміємо просити вибачення? Але це лірика. Нижче результати психометрії. Читайте, більше знатимете...
P.S. Мені подобається формулювання "близькими до правильних". Згадався улюблений мультик дитинства й афоризм "Паціент скоріше живий, ніж мертвий". Невже не пролунає рішення про допущені помилки? Чому ми так боїмося визнати, що помиляємося? Чому не вміємо просити вибачення? Але це лірика. Нижче результати психометрії. Читайте, більше знатимете...
Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) завершив обробку бланків відповідей типу А учасників зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури. За підсумками цієї роботи здійснено експрес-аналіз виконання завдань. Про це повідомляє прес-служба Українського центру оцінювання.
У повідомленні зазначається, що результати експрес-аналізу показали, що завдання до тексту Г. Пагутяк «Маленький шлях – не для людей...» без проблем виконали учасники, які вибрали поглиблений рівень сертифікаційної роботи. Психометричні показники виконання зазначених завдань у межах цієї групи можна визначити як нормальні.
Учасники зовнішнього оцінювання, які вибрали базовий рівень тесту з української мови і літератури, виконали два завдання з п’яти в оптимальному режимі. Психометричні показники результатів виконання цих завдань відповідають значенням, прийнятним для завдань, які є складними. Три завдання мають незадовільні психометричні характеристики.
У повідомленні зазначається, що результати експрес-аналізу показали, що завдання до тексту Г. Пагутяк «Маленький шлях – не для людей...» без проблем виконали учасники, які вибрали поглиблений рівень сертифікаційної роботи. Психометричні показники виконання зазначених завдань у межах цієї групи можна визначити як нормальні.
Учасники зовнішнього оцінювання, які вибрали базовий рівень тесту з української мови і літератури, виконали два завдання з п’яти в оптимальному режимі. Психометричні показники результатів виконання цих завдань відповідають значенням, прийнятним для завдань, які є складними. Три завдання мають незадовільні психометричні характеристики.
Ураховуючи результати експрес-аналізу, Українським центром оцінювання прийнято рішення доручити предметній фаховій комісії з української мови розглянути питання про доцільність урахування результатів виконання завдань, які мають незадовільні психометричні характеристики, для державної підсумкової атестації з української мови.
Також, предметна фахова комісія УЦОЯО з української мови окремо розгляне питання про можливість уважати відповіді, що їх дали учасники зовнішнього оцінювання виконуючи зазначені завдання, близькими до правильних.
Крім того, апеляційній комісії УЦОЯО доручено розглянути механізм оцінювання завдань до тексту Г. Пагутяк «Маленький шлях – не для людей...» з урахуванням їхніх психометричних характеристик за результатами експрес-аналізу та на підставі рішень предметної фахової комісії з української мови.
Експрес-аналіз можна подивитися тут
Немає коментарів:
Дописати коментар