Фото

Фото

пʼятницю, 23 жовтня 2015 р.

"Двоє дивляться вниз. Один бачить калюжу, другий — зорі. Що кому"(О.Довженко).

Нарешті на канікулах знайшла час переглянути фільм, який рекомендувала колега. Відверто кажучи, про індійське кіно раніше міркувала стереотипно: "ти мій брат"..."я твій син". Але азіатський ренесанс, пророкований М.Хвильовим, таки настав.  У мене, як і в головного героя, очі були на мокрому місці. Тема зачепила за живе. Оскільки й сама, дивлячись в учнівські очі, бачила в їх  відзеркаленні себе, свої страхи, підліткові комплекси. Намагалася допомогти, як могла...
Цікаво, якби в сучасну українську загальноосвітню школу потрапили на навчання Леонардо да Вінчі, Альберт Ейнштейн, Пабло Пікассо,Уолт Дісней, чи змогли б ми їх навчати, чи розгледіли б за неординарністю геніальність?
Кінострічка стосується не лише проблем "стандартизації" педагогіки, а й батьківської любові. Полюбити дитину такою, якою вона є, невже це так складно? Побачити її потреби й покликання. Не соромитися того, що дитина не схожа на інших, не боятися зазирнути в її внутрішній світ.
Перед канікулами писала диктант з учнями про Катерину Білокур, яку жорстоко покарали батьки за те, що малювала, бо, на їхню думку, це дурня й марнування часу. Як це тяжко: у дитинстві не знайти розуміння ні вдома, ні в школі. Кому важче: тим, хто дивиться в небо і бачить брудну калюжу, чи тому, хто в брудній калюжі бачить зорі, відбиті з небес? 
Шановні колеги, батьки, "підрощені" учні, рекомендую переглянути стрічку. Не лишіться байдужими- чекаю на коментарі.


четвер, 22 жовтня 2015 р.

Аналіз поетичного твору без шаблонів

На олімпіадах, конкурсах, уроках літератури важливе місце посідає ідейно-естетичний аналіз поетичного тексту. Такого роду завдання оцінюється великою кількістю балів, але, на жаль, більшість пересічних учнів не може здійснити його. Чому так? По-перше, завелика кількість схем для аналізу, які подекуди суперечать одна іншій. По-друге, низький рівень читацької компетентності, небажання мислити абстрактно, пошук об"єктвної дійсності в площині ірраціональності. Спробуйте написати вірш. Чи можете пояснити його тему, мотив, інтерпретувати художні засоби? Дати відповідь на банальне питання: "Що хотів сказати автор?" 
Творчість - це порив. Митцем рухає таємнича трансцендентна сила.Він стає інакшим, він феномен, бо знаходиться по той бік реальності, якщо, звісно, не займається піїтикою.Тому наш перший крок - повага до автора як до творчої особистості. Ми ж спробуємо заглибитися разом з ним у світ поетичної світобудови. Між іншим, у нас щось на кшталт спіритичного сеансу. Бо ж автора немає в тексті, він лишив посередника - ліричного героя, який і буде нашим  провідником, просвітителем.


На уроках за браком часу ми в основному здійснюємо аналіз схематично, виокремлюючи елементи. Так привчаємося губити красу, звикаємо до повсякденності, шаблону. Ваш аналіз має бути у вигляді твору-роздуму - "твір про твір", "текст про текст". Головне в ньому не перерахувати усі тропи та фігури, а показати їхнє значення, зупинитися на найяскравіших моментах, проінтерпретувати їх, поспілкуватися-таки з духом, стати творчо мислячою особистістю, а не бездумним стандартом доби. 

середу, 21 жовтня 2015 р.

ЗНО-2016 за старими програмами. Змін не буде!!!

Уже майже закінчується жовтень, вийшли у світ посібники до ЗНО - 2016 за новою (полегшеною) програмою, але тут трапився ...сюрприз. У Міністерстві освіти і науки вирішили проводити тестування за минулорічними програмами. Тобто змін не буде! Не знаю, чи приємна для Вас ця новина, чи ні. Просто без коментарів...
 Програму лишаю нижче. 

Програма

Джерело

Як пощастило дівчині в сімнадцять, 
в сімнадцять гарних, неповторних літ! 
Ти не дивись, що дівчинка сумна ця. 
Вона ридає, але все як слід.
(Ліна Костенко)
І чому вони дівчинку таку змучену дібрали для ілюстрації матеріалу? Нас же нічого не здивує. Тим паче тільки жовтень. А взагалі ми оптимісти. Будуть новини - напишу)

Типова помилка

Для тих, хто готується до олімпіади, ЗНО чи прагнуть бути грамотними людьми. Не забуваймо, що наша мова милозвучна!

Готуємося до олімпіади

Олімпіада прийшла з Давньої Греції не лише в спорт, а й в освіту. Щороку відбувається олімпіада з української мови та літератури. Вона відбудеться незабаром - 14 листопада. Тож активно готуймося. 
Сьогодні хочу звернути Вашу увагу на актуальну й непросту тему - пароніми. Нагадую, пароніми - це близькі у вимові та написанні, але різні за значенням слова. Наведу непрості приклади, які часто зустрічаються в завданнях. 

вівторок, 20 жовтня 2015 р.

Шевченківська премія

Канікули відбуваються скрізь  по-різному. На Сватівщині саме зараз пора відпочинку. Але для творчої юні це гаряча пора активної підготовки до районних предметних олімпіад та конкурсів. Цей допис має на меті познайомити з історією Шевченківської премії. Нагадую, що районний етап  мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка відбудеться 21 листопада, тож маємо місяць попереду. 

неділю, 18 жовтня 2015 р.

Експрес-уроки від О.Авраменка. Учімося разом)

Нагадую, що щосереди о 8.50 Ви маєте змогу  переглянути експрес-уроки української мови від провідного фахівця - доцента Київського національного педагогічного університету імені Б.Грінченка, автора підручників, посібників з української мови та літератури. На жаль, ми навчаємося в цей час. Під час канікул можемо переглянути. Канал 1+1. Пропоную цікаве й корисне  відео. Те, що було, але ми не бачили. Говорімо українською правильно, бо ж це красиво, а ще стильно!