Зачепив мене цей допис: "Торгуюся з сином. Встановлюємо щоденну норму читання на день. 50 сторінок з програми і 15 для душі.
Ловлю себе на думці: ну чому для душі і програмне - це різні твори? Так було в шкільні роки нашої бабусі (хотілося читати не те, що задавали на уроках). Так було в мої шкільні роки. Так у шкільні роки дочки і сина. Ну наче пороблено нам з тим укрліт. Коли вже читання на уроках буде не в обов'язок, а для душі?"
Але ж програму укладають відповідно до вікових уподобань учнів. "А в нас ніхто не питав", - заявили мої майбутні десятикласники.Ось я й запитала - запропонувала укласти їм список рекомендованих текстів, цікавих сучасному підлітку. Оскільки викладаю українську й зарубіжну літературу, то обмежень у виборі авторів не було. Ділюся рекомендаціями 16-літніх:
1. Вероніка Рот. "Дивергент" (із ремаркою: "Не можу уявити, щоб ми це вивчали в школі);
2. Джоан Роулінг. Усі частини Гаррі Поттера;
3. Діана Сабітова. "Три твої імені";
4. Віґдіс Йорт. "Йогерт + Анна = Любов";
5. Дж. Толкін. "Хоббіт";
6. Александр Дюма. "Граф Монте-Крісто";
7. Антон Макаренко. "Педагогічна поема" (ремарка: "Може, комусь захочеться стати вчителем").
А далі активність учнів згасла і вони припинили поповнювати список. Є над чим замислитися. Думка 1: підлітки надають відверту перевагу жанру фентезі. Думка 2: обмаль українських авторів (лише Макаренко). Думка 3: вони або мало читають, або соромляться ділитися вподобаннями.
Намагаюся пригадати свої 16 і читацькі інтереси. Тоді я відкрила для себе творчість Достоєвського і за літо перечитала всі його романи, що були в бібліотеці. З української літератури зачитувала В.Шевчука, між іншим, теж фентезі - тендітне, вишукане, красиве. Ці тексти формували моє світосприйняття. У 16 все сприймається по-особливому, магічний вік, що назавжди лишається з нами.