У вчителя має бути друкований матеріал... Сиджу пишу. Наукову статтю. Але в мене не виходить. Забагато практики. Власні міркування переповнюють... Чи можна таке публікувати у фаховій літературі? Може, я занадто не скромна... Вам на розсуд.
Література як шлях до емпатії
Це не наукова стаття, а скоріше вчительське есе, міркування про методику як складову життя, спостереження
й спроби аналізу.
Сучасні дослідження з психології підтверджують, що рівень емпатії
(здатності до співпереживання) залежить від вироблених навиків читати художню
літературу. Саме тому навчальний предмет «Література» (українська чи то
зарубіжна) має надзавдання - формувати
сучасну людину, спроможну мислити.
Не лише в Україні, а й по всьому світу шириться небезпечна тенденція –
зниження інтересу читати книги. У сучасному медіапросторі важко знайти свій
вектор координат, тим паче молодій людині, підлітку. В усіх на устах основне
завдання школи: «Навчити вчитися». Це неможливо, якщо учень не вмітиме читати:
не просто складати літери в склади, а склади в слова, а розуміти прочитане,
інтерпретувати в контексті. Здавалося б, елементарні навички, але, на жаль, ми
їх поступово втрачаємо. Чому?