І хоч лютий не лютий, але скоро весна. Такий прогноз видав Тимко, помічник українського гідроміцентру. Бачите, уже прокинулися навіть байбаки). Час і нам, юні друзі, виходити із зимової сплячки. Подовжені канікули, карантин розслабили й приспали, а в понеділок 8 лютого школа кличе на заняття. Як же зібрати себе? Пропоную декілька порад, аби безболісно вийти зі сплячки.
Фото
пʼятниця, 5 лютого 2016 р.
середа, 3 лютого 2016 р.
Особливості вживання ЩО, ЯКИЙ і КОТРИЙ
Якось мені зробили зауваження, навіть виправили написане в одній поважній організації. Це було пов"язане із "правильністю" вживання займенників ЩО, ЯКИЙ і КОТРИЙ. Нібито я недоцільно вжила що замість який. Виявляється, що це типовий міф. Розвіймо його.
Що і який, котрий
Часом буває, що той
чи інший автор у запалі боротьби за культуру вислову відходить від
загальноприйнятих норм і забороняє або не рекомендує до вжитку цілком
українське, цілком літературне слово чи словосполучення, керуючись тільки
власними смаками. До цієї заборони прислухаються вчителі, лектори, журналісти,
і тоді від багатьох людей доводиться чути, наприклад, таке: що стосується
лише неживих предметів, а який тільки людей. Рекомендують казати:
„Учитель, який ходив з нами в подорож, дуже добре знав місцевість” і
„Хата, що стояла край села, була дуже стара”.
Маша кличе вчитися
Сьогодні Маша вивчає українську літературу і запрошує учнів 6 класу приєднатися. Знайомтеся - сучасна українська письменниця Ірина Жиленко.
Доббі потребує допомоги від 9-класників
Шановні учні 9-А класу, Доббі перепрошує, що турбує Вас під час відпочинку, але він, готуючись до ДПА з української мови, розгубив майже всі розділові знаки в тексті диктанту. Тепер без Вашої допомоги йому не обійтися. Нижче розміщений текст. Його слід записати до зошита згідно з нормами пунктуації. Бажаю успіху!
понеділок, 1 лютого 2016 р.
9-А, не хвилюйтеся, Доббі про Вас не забув
Радіти слід і маленьким речам. Берімо приклад з Доббі, який тішиться не лише шкарпетці, а передусім можливості спілкуватися з Вами. Сьогодні маємо урок української мови. Ви ж законспектували тему "Складнопідрядне речення" у свої зошити? Спочатку слід повторити конспект. А далі все дуже просто, виконуєте тести.
Маша продовжує навчати
Дорогі шестикласники! Маша знову кличе Вас на навчання. Сьогодні ми продовжуємо вивчення української мови. Увага!
Учитель не бабайка
Чужа душа — то, кажуть, темний ліс.
А я скажу: не кожна, ой не кожна!
Чужа душа — то тихе море сліз.
Плювати в неї — гріх тяжкий, не можна
© Ліна Костенко
Маємо дивну звичку - лякати дітей чимось. Від фантастичних істот перейшли до реальних, земних. У моєму дитинстві це були передусім люди в білих халатах. Сьогодні найлютішою бабайкою став учитель. Без страшилок ніяк. Усі програми телебачення розповідають про педагогів-садистів, розлючені батьки пропонують встановити по класах відеокамери. Про це пишуть у газетах, рясніють пости, коментарі в Інтернеті. КРИТИКА! КРИТИКА! КРИТИКА! СКРІЗЬ! ПОВСЮДИ! При чому сценарій скрізь один - "Бед учілка". Тільки "бед"...
Загалом, критика - це нормальне явище. Вона спонукає замислитися. За нею має слідувати аналіз й вироблення стратегії вирішення проблеми. А в нас наразі критика за критикою: іронічна, саркастична, істерична. Критика заради критики і без жодної іншої мети. Якось так...
неділя, 31 січня 2016 р.
"Скажи мені, що ти читаєш і п"єш зранку, і я скажу, хто ти"
Чому карантини відбувається саме в другій половині зими? Можливо, тому, що саме о цій порі добігає екватору навчальний і трудовий рік, наш організм виснажений, потребує інтермецо. Як же провести вільний час? Пустку здатен заповнити контент. Ним цілком може бути література.
Скажу Вам чесно, я мало цікавилася біографією авторів раніше. Ще в студентстві потайки посміхалася з біографічного методу, вважала, що текст може і має жити окремо. Більше того, так він здобуває повну свободу, розкриває простір для інтерпретацій.
Маша підготувала цікаві завдання для 6-Б класу
Юні друзі, продовжуємо навчатися? Хто буде працювати з Машею, тому буде значно легше адаптуватися до продовження шкільного процесу . Спочатку ми попрацюємо з українською літературою. Для роботи нам знадобляться підручники. С.100 - читаємо біографію Станіслава Чернілевського. Увага! "Віршові розміри: ямб і хорей" - не чіпайте. Натомість знайомимося із текстами. С.101-103. Намалюйте пейзаж до одного із віршів.
Доббі представляє навчальну програму для 9-А класу "Антиспатоньки-їстоньки-хочеться"
Довге сидіння вдома тягне за собою холодильнико- та диванну залежність, відтак Доббі на вихідних розробив подальші завдання для учнів 9-А класу. Далі мова піде про українську літературу.
Підписатися на:
Дописи (Atom)