Сьогодні прибираю опитування з приводу обговорення питання щодо проведення ЗНО з англійської мови. Питання втратило актуальність. Але й жвавого обговорення я не дочекалася. Позитивну відповідь дала сама, одна людина проголосувала проти новації, ще одна зізналася, що її це питання не турбує.
Чому мене, українського філолога, переймає англійська мова? Вивчаючи на уроках з дітьми творчість українських та зарубіжних письменників, часто зустрічаюся з інформацією про те, скількома мовами володіли митці. І це приголомшує. Більшість з них вільно спілкувалися 3-5 мовами. Частина була поліглотами. Так, Іван Франко знав близько 16 мов. Агатангел Кримський, здається, володів майже усіма мовами світу. Але ж вони жили в час, коли не було Інтернету, широкого вибору підручників, курсів, методик щодо вивчення іноземних мов...
Кілька років тому зустрілася з нагальною потребою вивчити англійську мову. Натхненна досвідом творчих особистостей, пішла в шкільну бібліотеку, взяла підручники з 5 по 8 клас. Сіла вчитися. Але не допомогло. Підручник для 5 класу виявився для мене таїною за сімома печатями. Безліч малюнків, але для пересічного вчителя-філолога інформація не доступна. На мій превеликий сором... Другим кроком стали заняття з репетитором. О диво! Еврика! Щось почала пригадувати, щось розуміти. Тільки знаєте, зізнаюсь Вам по секрету, вчилися ми не за шкільними підручниками(. Певна кількість видань були закордонними. Деякі відшуковували в Інтернеті, деякі замовляли тим же шляхом. Апробула на собі вивчення мови за допомогою спілкування з іноземцями, але заплуталася, оскільки говорять розмовною мовою, яка не завжди збігається з граматичними нормами. Почала засвоювати помилки. Далі забракло часу, на жаль... Хочу продовжити. Спробую.
Тому радо вітала новацію із ЗНО, оскільки прекрасно розумію, що результати приголомшили б всіх. Більше половини випускників не змогли б подолати поріг.Звісно, моя радість не в цьому, а в тому, що ми б зняли рожеві окуляри, десь пролунали б тривожні дзвіночки, можливо, прозвучав би набат - і змінилися б підходи до вивчення англійської мови. Начебто зміни відбувалися повсякчас: почали вивчати з 1 класу, збільшилася кількість годин. Ось тільки результат не став кращим.
Сьогодні одинадцятикласники радіють щодо скасування "страти". Але не розуміють того, що англійська неминуче чекає на них у вишах, у житті. І поки молоді мають можливість вивчити, адже далі знайти час буде ще важче.. Бо ж що ще робити в школі, як не вчитися. Тільки ось біда: типова ЗОШка не вчить англійської. Знають мову діти, які займаються індивідуально з репетиторами, переважно не за шкільними підручниками.
Сьогодні одинадцятикласники радіють щодо скасування "страти". Але не розуміють того, що англійська неминуче чекає на них у вишах, у житті. І поки молоді мають можливість вивчити, адже далі знайти час буде ще важче.. Бо ж що ще робити в школі, як не вчитися. Тільки ось біда: типова ЗОШка не вчить англійської. Знають мову діти, які займаються індивідуально з репетиторами, переважно не за шкільними підручниками.
Ми знову сховалися у шкаралущу, втекли від проблеми. Прикро...
Немає коментарів:
Дописати коментар