Фото

Фото

субота, 17 жовтня 2015 р.

Англійська мова: коли почнемо вчити?


Сьогодні прибираю опитування з приводу обговорення питання щодо проведення ЗНО з англійської мови. Питання втратило актуальність. Але й жвавого обговорення я не дочекалася. Позитивну відповідь дала сама, одна людина проголосувала проти новації, ще одна зізналася, що її це питання не турбує.
Чому мене, українського філолога, переймає англійська мова? Вивчаючи на уроках з дітьми творчість українських та зарубіжних письменників, часто зустрічаюся з інформацією про те, скількома мовами володіли митці. І це приголомшує. Більшість з них вільно спілкувалися 3-5 мовами. Частина була поліглотами. Так, Іван Франко знав близько 16 мов. Агатангел Кримський, здається, володів майже усіма мовами світу. Але ж вони жили в час, коли не було Інтернету, широкого вибору підручників, курсів, методик щодо вивчення іноземних мов...
Сьогодні ми маємо безліч ресурсів, але щось пішло не так. Не можу пояснити що...


Кілька років тому зустрілася з нагальною потребою вивчити англійську мову. Натхненна досвідом творчих особистостей, пішла в шкільну бібліотеку, взяла підручники з 5 по 8 клас. Сіла вчитися. Але не допомогло. Підручник для 5 класу виявився для мене таїною за сімома печатями. Безліч малюнків, але для пересічного вчителя-філолога інформація не доступна. На мій превеликий сором... Другим кроком стали заняття з репетитором. О диво! Еврика! Щось почала пригадувати, щось розуміти. Тільки знаєте, зізнаюсь Вам по секрету, вчилися ми не за шкільними підручниками(. Певна кількість видань були закордонними. Деякі відшуковували в Інтернеті, деякі замовляли тим же шляхом. Апробула на собі вивчення мови за допомогою спілкування з іноземцями, але заплуталася, оскільки говорять розмовною мовою, яка не завжди збігається з граматичними нормами. Почала засвоювати помилки. Далі забракло часу, на жаль... Хочу продовжити. Спробую.
Тому радо вітала новацію із ЗНО, оскільки прекрасно розумію, що результати приголомшили б всіх. Більше половини випускників не змогли б подолати поріг.Звісно, моя радість не в цьому, а в тому, що ми б зняли рожеві окуляри, десь пролунали б тривожні дзвіночки, можливо, прозвучав би набат - і змінилися б підходи до вивчення англійської мови. Начебто зміни відбувалися повсякчас: почали вивчати з 1 класу, збільшилася кількість годин. Ось тільки результат не став кращим.
 Сьогодні одинадцятикласники радіють щодо скасування "страти". Але не розуміють того, що англійська неминуче чекає на них у вишах, у житті. І поки молоді мають можливість вивчити, адже далі знайти час буде ще важче.. Бо ж що ще робити в школі, як не вчитися. Тільки ось біда: типова ЗОШка не вчить англійської. Знають мову діти, які займаються індивідуально з репетиторами, переважно не за шкільними підручниками. 
Ми знову сховалися у шкаралущу, втекли від проблеми. Прикро...  

Немає коментарів:

Дописати коментар