Фото

Фото

вівторок, 23 лютого 2016 р.

Епістолярний стиль відроджується


Слово "епістола" прийшло до нас із латинки й означає лист. Сьогодні багато хто вважає, що епістолярний стиль залишився в далекому минулому. Інші переконані, що листування замінене спілкуванням в соціальних мережах, обміном інформацією по електронній пошті. 
Старі листи пахнуть юністю, тремтливим дотиком пальців, наївними помилками та безмежною щирістю. Папір дбає не лише про інформацію, а й про її носіїв. Адресат відчуває тепло рук адресанта на відстані. Інтернет про таке поки що й не мріє. 

У моєму дитинстві майже в кожного був друг по листуванню. Ми знайомилися за допомогою дитячих газет. З одними обмінювалися кількома листами, з іншими листувалися протягом кількох років. Так збирався цілий архів підліткових одкровень, сподівань, мрій, а ще малюнків і світлин. 
Звісно, сучасна юнь комунікабельна, але коло друзів у соціальних мережах обмежується однокласниками, родичами, знайомими. Хочу допомогти розширити обрії спілкування своїм учням. Із цією метою разом з  6 класом написали листи дітям із Полтави. Сьогодні надіслали їх і з нетерпінням очікуємо на відповідь.
9-класники не лишилися осторонь. Щоправда їх листи більш риторичні. До Міжнародного дня рідної мови міні-випускники писали листи своїй рідній мові. Стереотипно вважають, що мешканці Сходу російськомовні. Але це не так. Потрібно слухати не лише мовлення обласних центрів, а й почути маленькі містечка й села. Будете вражені: там говорять українською в рази частіше, ніж у столиці. 
На підтвердження власних міркувань наводжу фрагменти учнівських листів.


"Не всі байдужі до тебе. Ще є люди, які переймаються твоєю долею. Живуть ентузіасти, що досліджують тебе й популяризують серед усього світу. Серед них і я, захоплений твоєю красою. Обіцяю підтримувати тебе"(Ростислав).

"Нещодавно до нашого міста завітали українські гурти. Так ось, шановна, після почутих пісень я та мої друзі додали до аудіозаписів у ВК сучасну українську музику. Знай, що молодь слухає твою мелодику, захоплюється нею та любить Тебе..."(Станіслав).

"Я граю в комп"ютерну гру, яка потребує кількох гравців одночасно. Моїм партнером є хлопець із Західної України. Він розмовляє українською. Ось я і подумав: "А чим я гірше? Я що, не українець?" Мій друг спонукав мене до спілкування рідною мовою - українською" (Богдан).

Що для мене рідна мова?
Це дитини перше слово.
Це матусі колискова.
Це учителя промова.
Це співучість і розмова.
Із малих дитячих літ
Мова нас веде у світ.
Нас зростила, підняла,
Мова нам життя дала.
Збережи її назавжди
В серці, де би ти не був.
Хай ганьба того спіткає,
Мову хто свою забув.
Прославляйте Україну,
Рідний край і рідний дім.
Захищайте мову рідну 
Для майбутніх поколінь. (Ярослав)

Немає коментарів:

Дописати коментар