Фото

Фото

понеділок, 28 березня 2016 р.

День народження і правопис

 Дуже вдячна всім за щирі, сповнені весни слова! Ця стаття зовсім не претендує на редагування вітань). Просто мій день народження завжди припадав на весняні канікули, а цьогоріч відпочивають усі школярі по-різному. Ось і спитали мої учні, як писати правильно: "день народження" чи "День народження"? А й справді, цікаво. А головне, важливо. 

У подібних випадках найкращим порадником є "Правопис". С. 67 "Вживання великої літери" пункт 22: "Назви історичних подій, епох, війн, революцій, народно-визвольних рухів, повстань, революційних свят, знаменних дат і т. ін. пишуться з великої літери: ... День учителя..."
Цікаво, чи є мій день народження, наприклад,  "знаменною датою"?
Чи може, ми вкладаємо в це поняття різний зміст?.. Але чи можуть бути суб"єктивні моменти в орфографії?..
Але ж щодень хтось народжується і ми вітаємо його. Усі це роблять по-різному. Правопис укотре поставив нас у незручне становище. А як пишете привітання Ви? Якщо  можете надати консультацію, буду вдячна, оскільки сама так і не зрозуміла, як правильно, і вважаю, що можна і так, і так)

5 коментарів:

  1. Я вважаю, що в приватному привітанні не буде помилкою написати з великої літери, навіть обидва слова. "Вітаю з Днем Народження!" Тільки щонайменше двом особам буле зрозумілим значення саме такого напису привітання. В інших випадках, зрозуміло, потрібно керуватися правописом.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. А як керуватися правописом, коли така норма не прописана? День учителя, наприклад, раз на рік, а дні народження щодня. Як пояснити це дітям? Я в жодному підручнику не бачила, тому й наважилася спитати у свій день народження.

      Видалити
  2. Я питав в Авраменка. Він радить писати слово "День" з великої у вітальних листівках, узагалі привітаннях.

    ВідповістиВидалити
  3. Мені здається, що коли йдеться про свято (гості, подарунки, привітання), то пишемо з великої літери, а коли йдеться про факт народження, дату, тоді з малої. Наприклад: Я запрошую вас на День народження. Його день народження - 6 лютого.

    ВідповістиВидалити