Фото

Фото

понеділок, 27 квітня 2015 р.

ЗНО і живий письменник

Дозвольте познайомити Вас із статтею-криком Галини Пагутяк щодо ЗНО 2015. А ми ж нещодавно відзначили Всесвітній день авторського права. Як же пояснити ( виявляється, не тільки дітям), що митець не пише, щоб чогось навчити, не членує текст на аргументи, мікротеми. Він просто пише!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Завдання 29-33 - це знущання над глибоко філософським текстом,  тож наводжу слова письменниці й повністю підтримую її. Читайте це. Під грифом "ВАЖЛИВО".

"Сьогодні вранці я прокинулась «знаменитою».Виявляється, вчора на тесті з української літератури частина мого триптиху стала каменем спотикання для випускників.Цей триптих я написала понад двадцять років тому і цілком ймовірно, що якби була учасником вчорашнього сакрального дійства, то також не догодила б своїми відповідями комісії. Хоча мені приємно,що обрали саме мій текст.
Але почуваю себе не дуже комфортно не через те. Я жива чи ні? Якщо я жива, або не минуло ще 75 років після моєї смерті, то на цей текст поширюється авторське право.І в мене повинні були придбати, попросити право на публікацію накладом 288 977 примірників? У країні,де реформують освіту, мали б  дотримуватися стандартів авторського права. Я б уклала угоду, пообіцяла б не розкривати таємну інформацію. Викладачі, які укладають питання, повинні були проконсультуватися зі мною. Але цього не сталося. Використали не лише мою працю, а й принесли у жертву розлюченим випускникам та їхнім батькам.



Є три варіанти цієї проблеми: 1) дітям сподобався текст, але не сподобались питання до нього; 2) «Який текст,такі й питання» ( вчитель) ;3)»текст наркоманський» ( учасник ЗНО).
Щодо першого, то це на сумлінні авторів питань. Вони повинні дати простір для інтерпретації учасникам.
Щодо другого,то наша совкова школа вчить зубрити, а не мислити.Я сама була вчителькою і знаю, який рівень у переважної більшості наших замучених бюрократією словесників. Вони самі не читають, не купують книжок і вбивають усе живе у своїх учнях. Сподіваюсь, Міністерство наступного разу обере когось з мертвих письменників, або живих з укрсучліту. Там все буде ясно.
Щодо третього, то я отримала листа російською мовою від учасника ЗНО.Я завжди казала,що мовна шизофренія до добра не доводить.»Ріпка», «Курочка ряба» – це для того бідного хлопця, якому життя зіпсували російськомовні батьки, вирішивши,що « по руськи какось легче».
Прийміть мої щирі співчуття. Я вважала, що пишу просто і зрозуміло. Не для ЗНО, а для свого читача".

P.S. Пані Галино! Ми обираємо 1 варіант. І нам соромно за... 



Немає коментарів:

Дописати коментар