Фото

Фото

четвер, 30 квітня 2015 р.

"Правова держава починається із чесних вступних іспитів"( Галина Пагутяк)



Я таки стаю фанатом творчості сучасної авторки, кілька днів її одну й цитую. Певне, не одна я.
Ось Вам новий анекдот:
 «Експерти УЦОЯО на уроці математики:

─ Квадрат катета дорівнює сумі квадратів трьох гіпотенуз.
─ Піфагор вважав не так!
─ Нас абсолютно не цікавить, що думав Піфагор, коли писав цю теорему».


А далі наводжу відкритий  лист-звернення тепер уже до 
Міністерства освіти!


Міністерство освіти і науки в України

До пана Квіта Сергія Мироновича
Лист-звернення

Шановний пане міністре!

Сьогодні Міністерство освіти та науки, яке Ви очолюєте, пікетують випускники українських шкіл, які невдоволені якістю деяких тестів з української мови у ЗНО. Нагадую Вам, що це діти, які підтримували Революцію Гідності разом з батьками, діти тих, хто зараз воює у АТО, врешті просто діти – найбільший скарб України. Завдяки їм змінилася влада в державі і Ви стали міністром. Прошу не забувати цього ніколи. Зараз Ви, як міністр, проходите також тест. Від Вашого рішення залежить, чи сприйматимуть Вас як міністра цивілізованої країни, чи як продовжувача освітньої політики часів Януковича. Діти, які зараз виступили на захист свого права на якісну освіту, в майбутньому керуватимуть нашою країною.
Я випадково, утім, навряд чи це випадковість, опинилася в центрі протестів учасників ЗНО. Мій текст «Маленький шлях – не для людей» було використано для аналізу в тестах з української мови ( питання 29-33). Це – для мене честь. Але ця честь обернулась для мене безчестям і дискредитацією української літератури,а для випускників – болем і обуренням. Про використання свого тексту,що був видрукуваний накладом майже 300 000 примірників, я довідалася у день оприлюднення відповідей. Я отримала сотні листів від учасників ЗНО, батьків і викладачів з проханням про допомогу і звернулася з Відкритим листом до пана Ігоря Лікарчука, який відповідає за проведення зовнішнього тестування. У ньому я висловила обурення тим, що мій текст у питаннях і відповідях некоректно ( вульгарно і спрощено) витлумачили невідомі автори тестів. Навіть, якби завдання були чітко сформульовані, таке поводження з художнім текстом неприпустиме. Але вони були ще й написані дуже невиразно, деякі просто створили своєрідний синонімічний ряд. Через що, власне, учасники не змогли вгадати «правильні» відповіді, які автори тестів узяли невідь-звідки. Саме «вгадали», бо таке можна лише вгадати, або ж купити на чорному ринку ( жарт). Я як автор тексту не змогла відповісти «правильно» також. Подібні завдання, як вважають справжні фахівці, слід адаптувати до тексту, який за своєю природою є художнім і не може тлумачитись однозначно. Кожен учасник тлумачив його по-своєму, я так само. Я знаю, що тести проходять апробацію. Але у мене таке враження, що їх перевіряли не на дітях, а на морських свинках.
Володимир Винник,працівник державної установи, яка утримується на гроші платників податків, заявив з телеекранк на всю Україну: « Нас абсолютно не цікавить, що думала автор, коли писала цей текст!». Автор тексту – письменниця, автор 26 книг прози, лауреат Національної премії імені Тараса Шевченка Галина Пагутяк ( Москалець). Отаке ставлення до діячів української культури з боку чиновників Вас не шокує? Ви хочете, щоб про це дізнались у світі?
Діти моментально на це відреагували, створивши анекдот: «Експерти УЦОЯО на уроці математики:
─ Квадрат катета дорівнює сумі квадратів трьох гіпотенуз.
─ Піфагор вважав не так!
─ Нас абсолютно не цікавить, що думав Піфагор, коли писав цю теорему.»

Особиста образа спонукає мене вимагати публічного вибачення від очільників УЦОЯО. Чиновник принизив не лише мене, а і нашу велику українську літературу. Його фахові якості в такому разі вельми сумнівні. Але наразі я хочу донести до Вас вимоги учасників ЗНО, які обрали мене своїм громадським захисником і створили цей рух протесту під гаслом:»Правова держава починається із чесних вступних іспитів»( Галина Пагутяк).

Ви повинні розуміти, що стара система освіти дала величезну тріщину і вона буде поглиблюватись,бо до цього дитячого хрестового походу приєднуються батьки, вчителі, творча інтелігенція. І все це яскраво висвітлюють ЗМІ. Наступною вимогою буде відставка пана Лікарчука, який ігнорує «маси» і прикриває чиновників, і далі…
У Вас прекрасна репутація, як очільника Могилянки, тому у нас є надія, що протести абітурієнтів будуть почуті.

Отже, учасники ЗНО, яким до того ж скоротили час для відповідей на 30 хвилин, вимагають:

1) Призначити незалежну експертизу тестових запитань та відповідей з української мови стосовно питань (29-33) ;
2) Зробити публічне обговорення цієї ситуації.
3) Вибачитись перед автором тексту і абітурієнтами за завдані моральні збитки.
Власне, немає значення, як виходитиме УЦОЯО з цієї системної кризи української освіти, головне, щоб не постраждали інтереси дітей.
Сьогодні було опубліковане пояснення від «експерта» на сайті УЦОЯО , таке ж саме абсурдне і незрозуміле, як і тестові завдання і відповіді. Це пояснення для дітей 16-17 років? Ні, це спроба загасити пташиною мовою протест, що набирає обертів, і прикрити винних чиновників від освіти. Тому є ще четверта вимога:
4) Дати фахову і моральну оцінку даній «експертизі».

Приєднуюсь до вищезазначених вимог і, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», прошу надати мені письмову відповідь на мою адресу

З повагою Галина Пагутяк.
29 квітня 2015 року.

Немає коментарів:

Дописати коментар